اطلاعیه ها

اطلاعیه های عمومی

اطلاعیه حذف و اضافه در ترم 14022

(برای دانشجویان  کمیسیونی)

 

سیستم از تاریخ  2 اسفند ماه لغایت 5 اسفند ماه فعال می باشد.

دانشجویان می توانند حداکثر دو درس حذف و تا سقف مجاز درس اخذ نمایند.

*­ در روز­های 2 اسفند لغایت 4 اسفند، ایام حذف و اضافه (چهار شنبه لغایت جمعه) دروس افتاده نیمسال های قبل از وضعیت گذرانده خارج می شود تا دانشجویان بتوانند دروس افتاده نیمسال های قبل را نیز انتخاب نمایند.

*­ در مورخ 5 اسفند، ایام حذف و اضافه (شنبه مورخ 1402/12/05 از ساعت 9 صبح) دروس افتاده نیمسال های قبل بعنوان پاس شده لحاظ خواهد شد تا دانشجویان بتوانند دروس پس نیاز را انتخاب نمایند.

ضمنا درسی که در حذف و اضافه حذف شود دوباره در حذف و اضافه، اضافه نمی شود.

اطلاعیه

به اطلاع کلیه دانشجویان میرساند که درس آشنایی با دفاع مقدس برای ترم 14022 برای تمام دانشجویان قابل انتخاب میباشد بنابر این دانشجویان با رعایت انتخاب یک درس از از پنج درس اختیاری مصوب دانشگاه به اختیار میتوانند این درس را انتخاب نمایند.

اطلاعیه حذف و اضافه در ترم 14022

 

ایام حذف و اضافه:  1 اسفند ماه لغایت 2 اسفند ماه

 

دانشجویان می توانند حداکثر دو درس حذف نموده و تا سقف مجاز درس اخذ نمایند.

*­ در روز اول ایام حذف و اضافه (سه شنبه مورخ 1402/12/01) دروس افتاده نیمسال های قبل بعنوان پاس شده لحاظ خواهد شد تا دانشجویان بتوانند دروس پس نیاز را انتخاب نمایند.

*­ در روز دوم ایام حذف و اضافه (چهارشنبه مورخ 1402/12/02) دروس افتاده نیمسال های قبل از وضعیت گذرانده خارج می شود تا دانشجویان بتوانند دروس افتاده نیمسال های قبل را نیز انتخاب نمایند.

ضمنا درسی که در حذف و اضافه حذف شود دوباره در حذف و اضافه، اضافه نمی شود.

اطلاعیه در خصوص انتخاب واحد نیمسال دوم 14022

انتخاب واحد نیمسال دوم ( توسط خود دانشجو ) پس از مشورت با استاد راهنما  بصورت اینترنتی تا سقف مجاز 

( حداقل 12 واحد و حداکثر 20 واحد، معدل الف تا 24 واحد، ترم آخر تا 24 واحد، مشروطی تا 14 واحد)

طبق برنامه ذیل :

ورودیهای 99 و ماقبل روز شنبه 1402/11/14، از ساعت 9 صبح لغایت ساعت 24

ورودیهای 1400 روز یکشنبه 1402/11/15، از ساعت 9 صبح لغایت ساعت 24

ورودیهای 1401 روز دوشنبه 1402/11/16، از ساعت 9 صبح لغایت ساعت 24

ورودیهای 1402 روز سه شنبه 1402/11/17، از ساعت 9 صبح لغایت ساعت 24

«دانشجویانیکه درایام مذکور موفق به انتخاب واحد نشده اند روز چهارشنبه مورخ 1402/11/18 ازساعت 9 صبح لغایت ساعت 24»

«دانشجویان عزیز توجه فرمائید که در ترم 14022، امکان اخذ فقط دو ماده درسی نظری به عنوان معرفی به استاد وجود دارد و آن دسته از دانشجویان که بیش از دو درس برای فارغ التحصیلی دارنند می بایستی در بازه زمان انتخاب واحد، دروس مربوطه را انتخاب نمایند.»

*روز شنبه مورخه 1402/11/14  لغایت روز سه شنبه 1402/11/17، دروس افتاده نیم سال­های قبل به عنوان دروس پاس شده لحاظ می­شود تا دانشجویان بتوانند دروس پس­نیاز را انتخاب نمایند.

* روز چهارشنبه مورخه 1402/11/18

1-  دروس افتاده نیمسالهای قبل، از وضعیت گذرانده خارج می­شوند تا خود دروس افتاده را انتخاب نمایند.

2- دروس عمومی شامل معارف، تربیت بدنی،  ادبیات، زبان ­فارسی عمومی، زبان خارجی عمومی در روز چهارشنبه برای عموم دانشجویان در دسترس و قابل انتخاب خواهد بود.

*** دانشجویان در صورت نیاز برای اخذ دروس از سایر گروه­ ها در روز حذف و اضافه، درخواست خود را به مدیر گروه ارسال کرده و در صورت اخذ مجوز از طرف مدیر گروه، می­توانند انتخاب نمایند.

*دانشجویان لازم است در انتخاب واحد پیش نیاز دروس انتخابی و ضوابط دروس معارف (هر دانشجو فقط مجاز به انتخاب یک درس از دروس معارف اسلامی می باشد در غیر اینصورت طبق مصوبه شورای آموزشی درس اخر از برگه انتخاب واحد دانشجو حذف خواهد شد ) را رعایت نمایند . ضمناً با توجه به تغییر کد های دروس معارف و متفاوت بودن نام دروس معارف خواهشمند است در خصوص انتخاب دروس مذکور دقت لازم را داشته باشند.(دروس هفتگانه معارف در انتهای اطلاعیه موجود است.)

تبصره : دانشجویان مقطع کارشناسی در صورت گذراندن حداقل 100 واحد و کارشناسی ناپیوسته و کاردانی 50 واحد از این امر مستثنی هستند.

*مطابق مصوبه دانشگاه، دانشجویان می توانند از بین پنج درس «مبانی کارآفرینی، آشنایی با ارزشهای دفاع مقدس، مهارتهای زندگی، محیط زیست، ترکی آذربایجان» فقط یکی از آنها را در طول مدت تحصیل به عنوان دروس اختیاری جایگزین دروس اختیاری مصوب وزارت علوم، انتخاب و پاس نمایند.(درصورت انتخاب بیش از یک درس از دروس مذکور، دروس اضافی طبق مصوبه دانشگاه از آخر برگ انتخاب واحد دانشجو توسط آموزش حذف خواهد شد.)

** ضمناً دانشجویان عزیز توجه فرمایید موقع انتخاب واحد حتماً با کد درس و گروه درس رشته خودشان و با رعایت پیشنیاز انتخاب واحد نمایند. چنانچه دانشجویی این مسئله را رعایت ننماید آموزش دانشکده راساً آن دروس را حذف خواهد کرد و عواقب بعدی بر عهده دانشجو خواهد بود.

*** دانشجویانی که به هر شکلی به صورت مهمان به دانشگاههای دیگر می باشند حتماً از دروس فرم پیشنهادی انتخاب واحد نمایند در غیر اینصورت دروس خارج از فرم در کارنامه دانشجو ثبت نخواهد شد.

 

اطلاعیه ثبت نام دانشجویان نوورود 1402

مراحل  ثبت نام اینترنتی و  نحوه تکمیل مدارک فیزیکی به دانشکده مربوطه

ثبت ‌نام اینترنتی از پذیرفته­شدگان مقطع کارشناسی از روز سه شنبه مورخ 18/07/1402 لغایت جمعه مورخ 21/07/1402 و طبق شرح مراحل ثبت­نام ارائه شده صورت مي‌پذيرد.

مراحل ثبت­نام الکترونیکی به شرح ذیل می­باشد. دقت نمایید بدون تکمیل اطلاعات هر مرحله، نمی­توانید مرحله بعد را مشاهده نمایید.

  1. ورود به سامانه از لینک    https://marsama.tabrizu.ac.ir

     2-  انتخاب قسمت ثبت نام دانشجویان جدید الورود

 

  

 

 

 

 
   

 

 

    3-وارد کردن کدملی و شماره داوطلبی کنکور 

 

 

 

پس از ورود به سامانه، منوی سمت راست صفحه به صورت مقابل نمایش داده خواهد شد.

 

 

 

 

با توجه به منوهای تصویر، لازم است پذیرفته­شدگان در خصوص تکمیل سایر مراحل ثبت­نام به ترتیب اقدام نمایند.

  1. تکمیل «اطلاعات داوطبان»
  • بخش­های «فرم اطلاعات شناسنامه­ای»، «فرم اطلاعات آموزشی»، «فرم اطلاعات تکمیلی»، و «فرم اطلاعات بستگان» را به ترتیب مشاهده نمایید. در هر قسمت، تعدادی از اطلاعات شما نوشته­شده و تعدادی از اطلاعات قابل ویرایش می­باشند. اطلاعات قابل ویرایش را تکمیل نمایید.

*در هر مرحله، پس از تکمیل اطلاعات هر بخش، بر روی گزینه­ی «ذخیره»، و سپس بر روی گزینه­ی «مرحله بعد» کلیک نمایید.

  1. دریافت فرم­های مورد نیاز از قسمت «فرم­های آموزشی»

فرم­های مورد نیاز را از این قسمت دریافت نمایید. ممکن است تعداد فرم­های قابل دریافت، بیشتر از تعداد فرم­های مورد نیاز شما باشد. دقت نمایید که لازم است ابتدا تمامی فرم­ها (حتی فرم­هایی مورد نیاز شما نیست) را دانلود کرده و سپس با توجه به سهمیه، نوع قبولی و سایر پارامترها، به تکمیل فرم­های مورد نیاز اقدام نمایید. در صورتی که تمامی فرم­ها دانلود نشود، بخش بارگذاری برای شما فعال نخواهد شد. فرم­ها باید پس از پرینت، با خط خوانا و خودکار آبی رنگ تکمیل شده، و سپس بصورت واضح اسکن شده و در مرحله بعد، یعنی مرحله «ارسال تصاویر درخواست شده» بارگذاری شوند.

تکمیل تمامی فرم­های برای همه پذیرفته­شدگان اجباری نبوده و داوطلبان باید با توجه به نوع دوره (روزانه یا شهریه­پرداز)، سهمیه قبولی (منطقه ۱ یا مناطق 2 و 3) و سایر مشخصات فرم­ها را دریافت و تکمیل نمایند.

تحویل مدارک فیزیکی، به آموزش دانشکده مربوطه همزمان با شروع کلاسها در روز شنبه مورخه  22/07/1402 خواهد بود.

*انتخاب واحد برای ورودیهای جدید توسط دانشکده مربوطه انجام خواهد شد.

اطلاعیه وضعیت وظیفه عمومی دانشجویان جدید الورود ذکور

احتراما در خصوص وضعیت وظیفه عمومی دانشجویان جدیدالورود به استحضار می رساند در صورتیکه پذیرفته شدگان دارای کارت پایان خدمت یا معافیت تحصیلی نباشند می بایست با مراجعه به پایگاه الکترونیکی پلیس به نشانی https://sakha.epolice.ir   اقدام به درخواست معافیت تحصیلی نمایند .در این درگاه کد ملی به عنوان نام کاربری و کد سخا به عنوان رمز عبور می باشد و خود دانشجویان از طریق اینترنت می توانند اقدام به درخواست معافیت نمایند و نیازی به مراجعه به مراکز پلیس +10 نمی باشد (مگر برای دریافت کد سخا ). پس از تایید مراتب توسط کارشناسان مدیریت امور آموزشی، معافیت تحصیلی صادر و دانشجو می تواند از همان درگاه پرینت آن را  دریافت و به دانشکده تحویل نماید.

بدیهی است ثبت نام قطعی و ادامه تحصیل کلیه پذیرفته شدگان ذکور منوط به تحویل معافیت تحصیلی به دانشکده می باشد.

 

 

مهم **** تمامی دانشجویان جدید الورود حتما بعد از ثبت نام اینترنتی به لینک های زیر مراجعه کرده و نسبت به تکمیل کارنامه سلامت خود اقدام نمایند:

لینک کارنامه سلامت روان : https://portal.saorg.ir/mentalhealth

لینک کارنامه سلامت جسم : https://portal.saorg.ir/physicalhealth

مهم ***** تمامی دانشجویان جدید الورود حتما بعد از ثبت نام اینترنتی به لینک زیر جهت درخواست تاییدیه تحصیلی و سوابق تحصیلی مراجعه کرده و کد رهگیری دریافت نمائید. https://emt.medu.ir

مدراک لازم جهت اسکن و آپلود در سامانه ثبت نام اینترنتی که از قبل باید توسط دانشجو آماده گردد به شرح زیر می باشد:

  • اسکن کارت ملی (پشت و رو)
  • اسکن تمام صفحات شناسنامه
  • اسکن مدارک تحصیلی قبلی
  • اسکن مدرک نظام وظیفه (کارت پایان خدمت یا معافیت) یا فرم شماره 4 از مدرسه
  • اسکن فرمهای تکمیل شده در صورت لزوم

 

مدراک لازم جهت تحویل فیزیکی به دانشکده ها

  • اصل مدارک تحصیلی قبلی
  • تکمیل پرسشنامه دانشجویی جهت دریافت کارت دانشجویی از لینک   https://card.tabrizu.ac.ir    و تحویل پرینت پرسشنامه به دانشکده
  • ارائه اصل کارت ملی و شناسنامه جهت رویت
  • تحویل اصل فرمهای تکمیل شده در صورت لزوم
  • عکس تمام رخ 4*3 تهیه شده در سال جاری ( به تعداد مورد نیاز)
  • مدرک نظام وظیفه

 

نام دانشکده

دانشکده فنی و مهندسی مرند

آدرس پستی دانشکده

آذربایجان شرقی مرند بلوار عباسی - دانشکده فنی و مهندسی مرند کد پستی: 5413889741

کارکنان آموزش

ردیف

نام و نام خانوادگی

پست سازمانی

شماره تلفن تماس  (با پیش­شماره­ی 041)

1

آقای ابراهیم اکبری لیواری

مدیر آموزش دانشکده

42263300 ،  42235899 ،  42260003 ، داخلی 101

2

خانم معصومه اسماعیلی

کارشناس رشته های مهندسی عمران

42263300  ،  42235899 ،  42260003 ، داخلی 119

3

خانم فاطمه جهدی

کارشناس رشته های ریاضیات و کاربردها، مهندسی نقشه برداری

42263300   ، 42235899  ، 42260003 ، داخلی 118

         

دانشجویان عزیز برای تماس با کارشناس مربوطه به محض صحبت کردن تلفن گویا داخلی مربوطه را بگیرید.